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Aston Martin (WKN A2QJD4)

Seite 1 von 225
neuester Beitrag: 30.06.22 22:15
eröffnet am: 21.12.20 16:09 von: AMLong Anzahl Beiträge: 5607
neuester Beitrag: 30.06.22 22:15 von: skywatcher Leser gesamt: 912376
davon Heute: 187
bewertet mit 22 Sternen

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133 Postings, 577 Tage AMLongAston Martin (WKN A2QJD4)

 
  
    
22
21.12.20 16:09
Dieser Thread dem Tagesgeschehen und dem großen Ganzen rund um das Thema Aston Martin Aktie gewidmet.  
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5581 Postings ausgeblendet.

265 Postings, 1012 Tage Pantera@sky

 
  
    
30.06.22 13:20
bin mit deinem Lösungsansatz  grundsätzlich einverstanden. Bei den 50% Ablöse habe ich allerdings so meine Zweifel, ob das gelingen wird. Bei Stroll ist es ähnlich wie bei dem Penner in Moskau: beiden sollte man einen Ausstand mit Gesichtswahrung ermöglichen. Was bei Stroll durchaus möglich wäre. Bei dem in Moskau ist wahrscheinlich alles zu spät.  

14623 Postings, 8213 Tage Lalaposkywatcher : nein

 
  
    
30.06.22 13:21
wie kommst da drauf schlecht denken .
Bis jetzt haste doch ne Punktlandung hingelegt ..da können sich die sogenannten ""Experten"" ne Schnitt abschneiden , wirklich, starke Vorstellung  !
Markt ist halt schwierig ...zu viele Porblems ...egal ob gut oder schlechte Zahlen /Fundamentals ...Raus ist das Motto ...Sippenhaftmarkt ... dazu verrückte Algos, ShortS, TFS, HF die das befeuern  ...  

1502 Postings, 3983 Tage BroudiDer Haufen brennt lichterloh

 
  
    
30.06.22 15:35
Es ist unglaublich  

568 Postings, 646 Tage Rex65London

 
  
    
30.06.22 16:10
Heftige Umsätze heute.  

2857 Postings, 3455 Tage adi968unglaublich

 
  
    
30.06.22 16:21
das die Marke schon wieder gegen Null läuft ..

Das IPO war ne Verarschung bester Güte  

14623 Postings, 8213 Tage Lalapoder Haufen ?

 
  
    
30.06.22 16:22
glaube momentan brennt alles ..hier vielleicht noch etwas mehr ...  

1116 Postings, 681 Tage skywatcherInvestor

 
  
    
30.06.22 16:35
https://www.reuters.com/markets/europe/...aston-martin-ft-2022-06-30/


meiner Meinung nach keine gute Idee und 200 Mio. GBP sind nicht ausreichend für eine nachhaltige Lösung. Mal sehen, was da noch alles an Infos kommt.  

93 Postings, 589 Tage walhal62Hallo Sky

 
  
    
30.06.22 16:37
Und , auch wieder dabei ? hab schon letzte Woche gedacht ,einstieg verpasst bei 6 wie im Dez 2020 angekündigt.Aber unter 5 hätte Ich nicht gedacht!  

1116 Postings, 681 Tage skywatcherwalhal62

 
  
    
30.06.22 16:42
3,97 rein,  4,35 raus das reicht  

425 Postings, 564 Tage EG68neuRSN

 
  
    
30.06.22 16:44
Thu, 30th Jun 2022 15:31

RNS Number : 8880Q
Aston Martin Lagonda Global Hld PLC
30 June 2022

30 June 2022

Aston Martin Lagonda Global Holdings plc

Statement Regarding Media Commentary

Aston Martin Lagonda (the "Company") notes recent movements in its share price and media speculation regarding prospective fundraising efforts.

The Company continues to trade in line with expectations for full year 2022 and reaffirms its financial guidance for full year 2022, subject to movements in FX rates, as provided at First Quarter results on 4 May 2022.

Order books are robust and have strengthened further in recent months, with sports cars sold out into 2023 and order intake for DBX more than 40% higher than the previous year. In addition, Aston Martin Valkyrie production continues to pick up pace. The Company is delighted with the customer and market reaction to new model derivatives and its recently enhanced management team are increasingly focussed on new model launches from 2023 onwards.

As noted at the Full Year 2022 results on 23 February 2022 and Annual General Meeting on 25 May 2022, the Company regularly keeps its funding options under review. Any funding option, if explored and executed, would be to support and accelerate the Company's future growth.  

93 Postings, 589 Tage walhal62nur ein kurzer besuch

 
  
    
30.06.22 16:46

1116 Postings, 681 Tage skywatcherEinstieg

 
  
    
30.06.22 16:51
wer jetzt in Euphorie wegen Aramco  ausbricht, hat das Zahlenwerk nicht verstanden. 111 Mil. GBP pre tax lossses in Q1 vs. 200 Mil. GBP Investoren Geldspritze eventuell ????? . Das bewirkt bei mir nur Kopfschütteln.  

425 Postings, 564 Tage EG68neunews

 
  
    
30.06.22 16:53
Aston Martin Lagonda Global Holdings PLC - Gaydon, England-based luxury carmaker - Notes the recent dip in its share and media speculation regarding potential fundraising efforts. Comments that the company regularly keeps its funding options under review and says that any funding option would be to support and accelerate its future growth. Does not comment on whether it is making any fundraising efforts.

Aston Martin reassures that it is continuing to trade in line with expectations for 2022. Reaffirms its financial guidance for the year, anticipating an 8% rise in core volumes and a 50% improvement in adjusted core earnings before interest, tax, depreciation, and amortization.

Current stock price: 434.10 pence, down 9.6% on Thursday

12-month change: 77%

By Heather Rydings; heatherrydings@alliancenews.com

Copyright 2022 Alliance News Limited. All Rights Reserved.  

425 Postings, 564 Tage EG68neuRNS auf Deutsch

 
  
    
30.06.22 16:57
Donnerstag, 30. Juni 2022 15:31

RNS-Nummer: 8880Q
Aston Martin Lagonda Global Hld PLC
30. Juni 2022

30. Juni 2022

Aston Martin Lagonda Global Holdings plc

Erklärung zu den Medienkommentaren

Aston Martin Lagonda (das "Unternehmen") nimmt die jüngsten Bewegungen des Aktienkurses und die Medienspekulationen über eine mögliche Kapitalbeschaffung zur Kenntnis.

Das Unternehmen bewegt sich weiterhin im Rahmen der Erwartungen für das Gesamtjahr 2022 und bekräftigt seine Finanzprognose für das Gesamtjahr 2022, vorbehaltlich der Entwicklung der Wechselkurse, wie bei den Ergebnissen des ersten Quartals am 4. Mai 2022 angegeben.

Der Auftragsbestand ist robust und hat sich in den letzten Monaten weiter gefestigt, wobei die Sportwagen bis ins Jahr 2023 ausverkauft sind und der Auftragseingang für den DBX um mehr als 40 % über dem des Vorjahres liegt. Darüber hinaus nimmt die Produktion des Aston Martin Valkyrie weiter an Fahrt auf. Das Unternehmen ist sehr zufrieden mit der Reaktion der Kunden und des Marktes auf die neuen Modelle, und das kürzlich verstärkte Managementteam konzentriert sich zunehmend auf die Markteinführung neuer Modelle ab 2023.

Wie bei den Ergebnissen für das Gesamtjahr 2022 am 23. Februar 2022 und der Jahreshauptversammlung am 25. Mai 2022 erwähnt, überprüft das Unternehmen regelmäßig seine Finanzierungsoptionen. Jede Finanzierungsoption, sofern sie geprüft und umgesetzt wird, würde das zukünftige Wachstum des Unternehmens unterstützen und beschleunigen.
 

1116 Postings, 681 Tage skywatcherEG68neu

 
  
    
30.06.22 17:00
die Mitteilung ist gelinde gesagt eine Veralberung. Sports Cars Sold out, ja weil sie die Produktion gekürzt haben um mehr DBX zu bauen und dann nur 12 Monate Lieferzeit.  Der DBX hat 5 Monate Lieferzeit ab Bestellung. Also können hier die orderbooks nicht so voll sein.  

425 Postings, 564 Tage EG68neusky

 
  
    
30.06.22 17:03
hast du denn gekauft bei 4 Pfund wie Du vorhin geschrieben hast?  

1116 Postings, 681 Tage skywatcherEG68neu

 
  
    
30.06.22 17:07
wie ich schrieb #5592 , rein und gleich wieder raus ca. 10%  

1116 Postings, 681 Tage skywatcherWas Stroll noch im Februar sagte

 
  
    
30.06.22 17:33

425 Postings, 564 Tage EG68neusky

 
  
    
30.06.22 17:51
und was steht da?  

1116 Postings, 681 Tage skywatcherEG68neu

 
  
    
30.06.22 18:15
2 HOURS AGO15:51
Saudi Arabia in talks to take stake in Aston Martin
Peter Campbell and Arash Massoudi in London and Simeon Kerr in Dubai

Saudi Arabia?s Public Investment Fund is in talks with Aston Martin about taking a stake in the business, as the luxury carmaker seeks to raise additional finances for its next range of cars, according to four people.

The PIF, which already has holdings in Lucid Motors and McLaren, is in talks to take fresh equity in the business that could be worth £200mn, the people said. Talks are at an early stage, they added.

Aston is facing the challenge of funding both its next generation of sports cars and its push into electric vehicles, at a time the business is saddled with debt and producing no net cash.

The company does not expect to begin generating cash until 2023, and one of Aston?s first priorities is to begin paying down some of its high-interest debt.

Lower car sales due to the company cutting reliance on selling wholesale models to dealerships, as well as a much slower rollout of its Valkyrie hypercar than expected, have all led Aston to seek other sources of funding for its upcoming generation of vehicles.

The discussions are a reversal from the company?s publicly stated position in February, when chair and owner Lawrence Stroll insisted that the business did not need additional funding.

?Let me be crystal clear, black and white: we do not need money,? he said at the time.

Aston?s latest fundraising talks were first reported by Autocar magazine. Aston Martin declined to comment. PIF did not respond to a request for comment.

Additional reporting by Joe Miller in Frankfurt  

2 Postings, 7 Tage Flemmdie Tatsachen und Zahlen

 
  
    
30.06.22 19:56
sprechen natürlich gegen ein Invest -
aber nichtsdestotrotz bin ich heute bei 4,81 (Euro) mit einer kleinen Position mal wieder rein und werde nochmals aufstocken, sollte sich ein Kurs mit einer 4 vorn wieder zeigen.
Dass der saud. Staatsfond PIF evtl. als Teilhaber einsteigt (wovon ich mal ausgehe) macht die Sache für mich richtig heiss und ich schiebe mal alle Bedenken bezüglich der bisherigen undurchsichtigen (für mich zwielichtigen Finanzierung) durch Stroll & Konsorten beiseite und warte mal die nächsten Meldungen ab....


 

1116 Postings, 681 Tage skywatcherFlemm

 
  
    
30.06.22 20:45
so einfach ist das nicht. Mercedes hat im Vertrag, dass ein neuer Investor nur mit ihrer Zustimmung aufgenommen werden darf und ihre Anteile nicht verwässert werden dürfen. 200 Mil GBP sind gegenwärtig über 40% der Marktkapitalisierung. Die Einbringung neuen Kapitals ist entweder durch eine KE oder durch Kredit möglich. Wenn man dem Presseartikel traut, soll der Investor einen Sitz im Aufsichtsrat bekommen. Das hört sich nach KE an, würde aber auch anders gehen. Nur die Saudis können mitlerweile auch gut rechnen und werden keine Geschenke machen.  Um die Verwässerung zu vermeiden, müßten noch mehr shares ausgegeben werden damit die Verwässerung der bisherigen Gesellschafter  vermieden wird. Die 200 Mil. GBP reichen für die nächsten 3 Zinszahlungen, also bis Juni 2023.  Aus meiner Sicht ist da noch gar nichts heiß. 111 Mil. GBP Verlustvor Steuer  im Q1 und in Q2 wird es nicht besser, da dann die halbjährliche Zinszahlung in Höhe 60 Mio. GBP fällig ist. Das schließt bei diesem Modell eine kurzfristige Erholung nicht aus, bis sich die Realität schmerzhaft bemerkbar machen wird.  

1116 Postings, 681 Tage skywatcherFinancial Times update

 
  
    
30.06.22 22:05

1116 Postings, 681 Tage skywatchertext

 
  
    
30.06.22 22:15

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          §Saudi Arabia?s Public Investment Fund is in talks with Aston Martin about taking a stake in the business, as the luxury carmaker seeks to raise additional finances for its next range of cars, according to four people.

The PIF, which already has holdings in Lucid Motors and McLaren, is in talks to take fresh equity in the business that could be worth £200mn, the people said. Talks are at an early stage, they added.

Aston is facing the challenge of funding its next generation of sports cars, and its first push into electric vehicles, at a time when the business is saddled with debt and producing no net cash.

The company does not expect to begin generating cash until 2023, and one of Aston?s first priorities is to start paying down some of its high-interest debt.

The group has £957mn of net debt at the end of March, and expects to pay about £130mn in debt interest this year.

Sales are lower than two years ago, after Aston cut its reliance on selling wholesale models to dealerships, while the company has also been slower than expected to roll out its Valkyrie hypercar model. Now the business is seeking new sources of funding for its upcoming generation of vehicles, which are key to the company?s survival.

In a stock market announcement shortly after the Financial Times published the story, Aston said it ?regularly keeps its funding options under review?.

It added: ?Any funding option, if explored and executed, would be to support and accelerate the company?s future growth.?

The group also said trading is in line with expectations, with ?sports cars sold out into 2023 and order intake for the DBX [its luxury sport utility vehicle] more than 40 per cent higher than the previous year?.

The discussions represent a reversal from the company?s publicly stated position in February, when chair and owner Lawrence Stroll insisted that the business did not need additional funding.

?Let me be crystal clear, black and white: we do not need money,? he said at the time.

Aston?s latest fundraising talks were first reported by Autocar magazine. Aston shares dropped 18 per cent on Thursday, following Autocar?s report, before recovering later in the day to 435.4p ? 9 per cent lower.

Aston Martin declined to comment beyond its stock market announcement. The PIF did not respond to a request for comment.

Aston already has a relationship with the kingdom, after a deal with Aramco to rename the F1 team.

Stroll, who invested in the company in January 2020, has been trying to orchestrate a turnround of the business, emptying showrooms of excess cars and trying to realign supply with genuine customer demand to help rebuild the brand?s luxury credentials.

Last month, Stroll revealed Aston turned down an approach from Audi about its Formula One team entering the sport from 2026. Stroll, whose son Lance races in the team, told analysts last month he was ?very happy with our Mercedes relationship?.

Mercedes team principal Toto Wolff told the FT last month that the brand may cut one of its three F1 engine customers, of which one is Aston, because of new rules.

Two people said that Audi was still in talks with Aston, though not over an equity stake.

Any investment by an existing carmaker would be complicated by Aston?s relationship with Mercedes-Benz, which owns a fifth of the carmaker?s shares and a technology deal to supply engines and other systems to Aston.

Last month, Aston appointed former Ferrari boss Amedeo Felisa as its new chief executive, replacing ex-Mercedes director Tobias Moers. The replacement makes Felisa Aston?s third chief executive within two years.

Additional reporting by Joe Miller in Frankfurt
 

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